fbpx

Hva kan vi hjelpe deg med?

Var det noe i din bookingprosess eller underveis i turen som ikke stod
til forventningene, eller vil du kanskje fortelle om noe som fungerte godt?

Vi setter stor pris på tilbakemeldinger angående våre taxitjenester så vi kan bli bedre.

Send oss gjerne en melding her, eller se om du finner svar på spørsmålet ditt i vår FAQ.

support@ridel.no

 

FAQ 

Her kan du finne svar på vanlige spørsmål om Ridel, som bestilling og betaling.

Jeg har bestilt men turen min ble kansellert?
En tur kan bli kansellert av ulike årsaker. Den vanligste er at ingen biler er ledige, og appen vil da kansellere bestillingen etter ca 5 minutter om systemet vårt ikke får tak i en ledig bil til deg. Om det skjer, anbefaler vi deg å prøve igjen litt senere. 

Ved enkelte tilfeller kan sjåføren kansellere bestillingen. Dette kan skje hvis han eller hun har ankommer adressen du har angitt, ringer deg, men ikke får kontakt med deg. Da må vi tilslutt dra videre til neste kunde.

Jeg har bestilt men bilen kom aldri?

Når du har fått tildelt en bil i appen, og sjåføren er på vei til hentestedet så skal du kunne følge bilen i kartet på vei til deg. Når bilen er rett i nærheten vil du få melding om at bilen har ankommet, og sjåføren ringer deg om du ikke allerede står klar. 

Har du ikke fått disse meldingene i appen kan det enten skyldes at du aldri fikk tildelt bil (altså at ingen biler var ledige), eller tekniske problemer. Har du noen spørsmål om en konkret bestilling kan du sende oss en mail med referansenummer til vår supportavdeling, så hjelper vi deg gjerne!

Hva koster en tur med Ridel?

Prisen du betaler er synlig i appen før du bekrefter din bestilling. Beløpet blir reservert og trukket først når du har ankommet din destinasjon.

Du kan legge inn en forespørsel i appen ved å skrive inn henteadresse og destinasjon og få et uforpliktende pristilbud. Vi har kun to takster – i motsetning til andre taxiselskap som ofte opererer med dagtakst, nattakst, helgetakst og helligdagstakst.

Dagtakst gjelder mandag til fredag mellom 06:00 til 19:59.

Nattakst gjelder mandag til fredag mellom 20:00 til 05:59 og hele lørdag og søndag (fra 00:00 -23:59).

Vi har ingen helligdagstakst, ventetakst eller minutt-takst. Vi baserer vår pris kun på en rimelig minstepris, pluss antall kilometer. Slike modeller fører til hyggelige priser!

Hvordan betaler jeg?

All betaling skjer gjennom Ridel-appen. Prisen du betaler er synlig i appen før du bekrefter din bestilling. Beløpet blir reservert i din konto og trukket først når d har ankommet din destinasjon.

Per august 2021 støtter vi Vipps som betalingsmetode. Når du bekrefter bestilling i appen så dukker Vipps-appen opp og du blir bedt om å bekrefte beløpet.

Vi jobber med å lansere flere betalingsmetoder, blant annet kort. Når dette blir tilgjengelig vil vi informere om på våre nettsider og facebook-side.

Vi har ingen kontant- eller kortbetaling i bil.

Jeg har blitt belastet for en tur jeg ikke har hatt?

Hvis du har bestilt en tur, men ikke møter opp på adressen hvor sjåføren skal hente deg, så kan du bli belastet et «ikke-møtt» gebyr for å dekke tapt tid og inntekt for sjåføren. 

Dette gebyret tilsvarer turens pris, med en øvre takhøyde på 500 kroner. 

Om du har noen spørsmål angående «ikke-møtt» gebyret så kan du kontakte vår supportavdeling på mail.

Kan jeg forhåndsbestille?

Forhåndsbestilling er desserre ikke mulig enda, men vi arbeider med å kunne tilby dette. I appen har du per nå ikke mulighet til å endre avreisedato eller klokkeslett, du kan kun bestille bil med snarest mulig henting.

Hvilke områder kjører dere i?

Vi har hovedbase i Kristiansand, men vi kjører deg gjerne til andre nærliggende byer! Du kan skrive inn adresse du ønsker å reise fra og til i appen og sjekke om vi dekker området og eventuell pris før du bestiller.

Kan jeg bestille Ridel hele døgnet?
Ja, det kan du! 
Jeg prøver å bestille men får ikke tildelt bil

Enkelte ganger er det mange som forsøker å bestille samtidig. Vi kan dessverre ikke garantere ledig bil til enhver tid. Vi anbefaler å prøve igjen på et senere tidspunkt!

Kan jeg ha med baby?

For øyeblikket har vi ikke mulighet til å tilby barnesete til kundene våre. Dette skyldes at barn i ulik alder krever barnesete av ulik størrelse og vi har ikke mulighet til å ha med flere ulike størrelser i bilene våre. Vi håper å finne en god løsning på dette i fremtiden. Du kan derimot ta med eget barnesete om det ikke krever for mye tid å montere dette! Da ser vi helst at du skriver dette i kommentarfeltet nå du bestiller så sjåføren blir informert. 

Kan jeg ha med hund?

Vi tillater kun servicehund og førerhund, av hensyn til passasjerer med allergier. Har du fører- eller servicehund så må den enkelt kunne identifiseres som det (sele, merkelapp, ID-kort eller annen skriftlig dokumentasjon).

Har du ikke gyldig identifikasjon på hunden så har sjåføren rett til å avslå turen.

Jeg har glemt noe i taxien

Fort gjort! Har du lagt igjen telefon/lommebok/paraply eller hva som helst annet i en av våre biler så kan du sende oss en melding på Facebook eller en mail så skal vi ta kontakt med sjåføren og passe på at  eiendelene dine blir levert til kontoret vårt hvor du kan komme å hente dem.